სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
იზა ახვლედიანი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ორბელის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
||
თემის
მონახაზი
|
||
თემის
დასახელება
|
||
დრონი ნაგემნი მტკბარად
|
||
თემის შინაარსი
|
||
კითხვა-პასუხით
ვარკვევ რა იციან მოსწავლეებმა,რის გაუმგობესებაა საჭირო.ვეცნობი პროექტის დროში
გაწერილ გეგმას და განხორციელების გზებს.მონიტორინგს ვუწევ ჯგუფის მიერ
შესრულებულ სამუშაოს და მოსწავლეთა ჩართულობას.
|
||
საგანი
|
||
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე-9 კლასი მეორე საფეხური
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1 კვირა
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ისტ.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
საქართველოს ისტორიულ- ეთნოგრაფიული მხარეები და გაანალიზოს ამ მხარეების
საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული ცვალებადობა ისტ.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები.
ისტ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს
საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და
განვითარებაზე.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის მიზანი
|
||
შედეგითვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
.იმსჯელებს
უძველესი დროიდან დღემდე ქართული სახელმწიფოებრიობისა და ისტორიულ-გეოგრაფიული
მხარეების ცვალებადობაზე; იმსჯელებს ამ ცვლილებების გამომწვევ მიზეზებზე:
:კონტურულ რუკაზე დაიტანს ქართული
სამეფო-სამთაცროებისა დაისტორიულ- გეოგრაფიულ ობიექტებს სხვადასხვა ეპოქის
მიხედვით.
;იმსჯელებს სხვადასხვა ეპოქის ქართული
სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ ,გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და
განსხვსვებებს.
:დაახასიათებს და შეადარებს სხვადასხვა
პერიოდში საქართველოს სახელმწიფოს მმართველობის სტრუქტურებში განხორციელებულ
რეფორმებს..
და:ახასიათებს და ადარებს შუა საუკუნეებისა
და თანამედროვე საქართველოსსახელმწიფო
მმართველობის ფორმებსა და სტრუქტურებს, მსჯელობს მათი ფუნქციების
შესახებ.
:იმსჯელებს კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ
ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე
|
||
მიმართულ ების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
გიყვართ ოქრო?
|
|
თემატური
კითხვები
|
რას ნიშნავს ოქროს ხანა?
|
|
ში ცნაარსობრივი
კითხვები
|
რაკომპონენტები განსაზღვრავენ
სახელმწიფოს ძლიერებას?
როგორი ხელისუფლება უნდა
ჰყავდეს ქვეყანას კარგად რომ განვითარდეს?
ჩამოთვალეთ დავითის მიერ
განხორციელებული რეფორმები.
რატომ გააერთიანა
მწიგნობართუხცესის და ჭყონდიდელის თანამდებობები?
რატომ მ0იხსენიენებს მემატიანე
დიდგორის ბრძოლაში ქართველთა გამარჯვებას სიტყვებით ‘’ძლევაი საკვირველი’’?
რა მოსაზრებით გადმოასახლა
დავითმაყივჩაყები?
რა მისიას ასრულებდა
საქართველო მეზობელი ქვეყნების მიმართ?
რატომ მიანიჭა დავითმა
შეღავათები დავითმა თბილისში მცხოვრებ მუსლიმებს?
რომელი ახალი თანამდებობები შექმნა დავით
მეფემ?
როგორია მათი შესატყვისი
სახელწოდება დღეს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ვიცოდი,ვისწავლე,მინდა ვიცოდე-ხელს უწყობს
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას ნათლად დავინახავთ რა იციან.ვენის დიაგრამა და T სქემა ხელს უწყობს
ინფორმაციის დახარისხების პროცესს და შედარებას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკმაცმაითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საინფორმაციო
ტექნოლოგიებთან მუშაობის,ინფორმაციის მოძიება-დახარისხების, კრიტიკული
აზროვნების, კვლევის უნარ-ჩვევა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს ინტერნეტ გვერდებზე გავუგზავნი პროექტის თემას და კითხვებს(ზოგადი,თემატური,
შინაარსობრივი).მეორე დღეს დავურიგებ ცხრლის ,,ვიცოდი, ვისწავლე,მინდა ვიცოდე,,
ქსეროასლებს.,,ფერმაში
მცხოვრები მეგობრების,,შევქმნი
ჯგუფებს.,,მათემატიკური მოქმედებებით,, ავირჩევ ჯგუფის ლიდერს (მეორე ვარიანტი)-2
დღე.
მოსწავლეები შეისწავლიან საქართველოს
ისტორიულ-გეოგრაფიული მხარეების საზღვრების ცვლილებს მეთერთმეტე-მეთორმეტე
საუკუნის საქართველოში, იმსჯელებენ ამ ცვლილების გამომწვ მიზეზებზე.შექმნიან
კონტურულ რუკას.შეისწავლიან დავით მეოთხეს მიერ განხორციელებულ რეორმებს. 3_2-1-სქემისდახმარებით
მოახდენენ მათ რანჯირებას.შეისწავლიან ქართული სახელმწიფოს მმართველობის სტრუქტურებს.ვენის
დიაგრამის გამოყენებით დაახასიათებენ და შეადარებენ ერთმანეთს შუა საუკუნეებისა და
თანამედროვე საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის და სტრუქტურებს.შეისწავლიან
საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენას ქართული სახელმწიფოს განვითარებაზე
Tსქემის დახმარებით აჯგუფებენ საგარეო და საშინაო ფაქტორებს,რომლებმაც გავლენა
მოახდინეს სახელმწიფოებრიობაზე,გაანალიზებენ საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის
შიდა კოონფლიქტებზე.(3 დღე)
ყოველდღე მოვახდენ შესრულებული სამუშაოს
მონიტორინგს ინტერნეტის დახმარებით.მოსწავლეები გადმომიგზავნიან შესრულებულ
დავალებას და მიიღებენ შესაბამის ინსტრუქციებს პედაგოგისგან.
მოახდენენ შესრულებულლი სამუშაოს
პრეზენტაციას.გამართავენ დისკუსიას.დაამზადებენ ბროშურებს
მშობლებისათვის,გამოუშვებენ
გაზეთს და გამოფენენ სკოლის დერეფანში.(2 დღე)
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური საჭირეოების
მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად
მოამზადებენ სურათების გალერეას ,გამოუშვებენ გაზეთს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
(მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
გამოიყენებენ ორენოვან ლექსიკონებს, თარგმანის პროგრამებს.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო
გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე,
მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული
დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია
დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში
გამოიყენებთ.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий